onsdag, juli 04, 2012

Hamnen, sol och bilar....

Ikväll blev det mycket aktivitet ..."onsdagsbilarna", kanot SM, musik och corvettklubben hade uppvisning.
 Och tror jag inte att man har gått "man ur huse"....hur mycket folk som helst och överallt.
 Rosa bilar
 Fina bilar
 Röda bilar
 Häftiga bilar..
 Vatten och massor av kanoter...förresten, hur kan dom hålla balansen i en sån där lite båt?? Man blir alldeles imponerad!!!
 människor.... och ett band som spelade musik, riktigt bra sådan.
 halvfärdiga bilar...
 trasiga bilar....
 hästar på slottet, gästabudet  på Nyköpingshus var i full gång..... året är nog 1317 om jag minns rätt....
 fina flaggor på vallarna....
 corvetteklubben visar upp sina bilar...
 Vet inte om jag skulle vilja ha en sån....visst är dom fina men jag tror att en känsla av klaustrofobi kan infinna sej eftersom dom är så små och trånga...
Kanske om dom är "öppna", blir det en annan känsla då..

 Fler kanoter och människor i mängd som trängs på kajen....
 Vi står på andra sidan hamnbassängen och skådar ut över folkhavet..mäktigt att vi är så många som är ute samtidigt!
Sista bilen innan vi cyklade hem....en rosa....
Nu blir det kaffe sen sängen.....

Kram

3 kommentarer:

  1. Det verkar som att det händer en hel del i din stad!!!
    Härliga bilar, men hästarna!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Häftiga bilar och levande hästkrafter. Kanoter, lite nostalgi, har haft en havskajak, det är inte alls svårt att hålla balansen,snarare svårt att få den att gå runt. Helt underbart att glida fram på vattnet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar jag hade en Corvette eller i alla fall fick se dom du såg, men kanot ska jag göra verklighet av i övermorgon :-)

    SvaraRadera