lördag, juli 07, 2012

Idag skulle det ha regnat....

..men det har det inte. Kvavt har det varit och solen har visat sej lite..och jag har suttit ute och....stickat, repat, stickat och repat...
 Varit på affären och handlat samt lite garn inköp för kommande pippivantar eller sockor...får se vad det blir.
Vad jag har repat?? Jo, den turkosa tröjan/koftan som jag började på efter att jag hade repat upp en annan kofta...garnet hänger på tork för jag var tvungen att blöta upp det lite när jag vindat det...annars blir det så svårstickat nästa gång  det ska bli "nåt"....har inte bestämt mej än för vad det ska bli....
Så då tog jag tag i boken som jag fick i postlådan... provade ett mönster, "vågor" , men jag visste inte vad jag skulle sticka....så jag repade upp den biten..och började på den här "prickstege" istället. Det är tänkt att bli en vante, det fanns ett mönster i boken som jag delvis "går" efter....Det tar lite längre tid än dom andra mönsterna eftersom jag lyfter maskor i varje varv...

Tänk om man kunde bestämma sej nångång....

Kram

2 kommentarer:

  1. Tack för grattiset! :)

    Fin prickstege, det kommer att bli härliga vantar!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad vi är lika!!!!
    Kram

    SvaraRadera