onsdag, juli 11, 2012

Ikväll blev det grillat....

..med gäster och ett par öl på uteplatsen. Det var så trevlig!! Nu känns det som om man har semester...för det har vi!!
 Gick runt och kollade lite på "mina" ägor...hallonen är snart röda och klara...vi har provsmakat några och dom är jättegoda!!
 Jordgubbarna kommer oxå snart, även där har vi provat ...dom är lika goda.
 Blåbären är inte riktigt klara...brukar ändra färg i augusti /september och då är dom helt underbart goda.
 Myror i lusätartagen....vet inte riktigt vad det är för träd, men jag tror att fåglarna har planterat det  för jag har inte gjort det. Det kom ur min kruka förra sommaren och har vuxit på sej rejält. Den får stå så får vi se vad det blir när det blir klart....
 Gubben och barnen har varit och målat idag  och då satte jag mej vi symaskinen...fick gjort två broderier i korsstygn. Riktigt söta faktiskt....
Jag har även hunnit baka fler bullar och städat...inte nådigt vad man hinner när man får vara lite "ensam hemma"....

Nu blir det lite stickning och tv..

Kram

3 kommentarer:

  1. Oj vad blåbär du får. Här är gubbarna över nu men vi fick en hel del. Vilka söta broderier kanon gulliga. Ha en mysig torsdag kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Riktigt somrigt har du hos dig! Det är skönt med semester :-)
    Jättesöta broderier

    SvaraRadera
  3. Vad flitig du har varit på semestern. Men det är skönt när man HAR tid att vara det.
    Tack för tipset ang mina African flower, ibland behöver man en tankeknuff för att komma vidare.

    SvaraRadera