tisdag, juli 10, 2012

En helt vanlig dag....

"Båten är i hamn"!!
Idag skulle det inte heller bli så bra väder...men det blev ganska bra ändå....
 det kom lite skurar sent på eftermiddag/kvällen. Jag har iallafall suttit lite vid min symaskin( konstigt) och provat lite cross stich broderier, inte så tokigt faktiskt. Jag provade en gunghäst
 en katt med garn nystan....och en...
 sovande hund/björn....vet inte vad det ska föreställa men söt är den. Fantasin sätter gränsen... Vad det ska bli av sakerna?? Vet inte...får väl tänka ut nåt.
 Pippivantarna blev klara sånär som på tråd-fästningen...gör det an annan dag när det regnar (tror jag).... jag blev sugen på att ....
sticka ur "vantboken" igen...Korpela....jag stickar i 2 trådigt Tove från sandnes, enn annan känsla , lite mera "stumt" än de garner jag brukar sticka med men inte alls tokigt. Jag gillar känslan, lätt sträv mellan fingrarna, blir nog väldigt bra när dom är färdiga, det ska ju tvålas och sköljas oxå så småningom....

Kram

1 kommentar: