lördag, augusti 04, 2012

Idag har vi....

..firat min mamma som har födelsedag. Sen blev det lite mer att göra....
 För ca 4,5 år sedan började ja på ett nytt jobb, jag jobbar inom FiA verksamheteh, Fungera i Arbetslivet, personer med olika funktionshinder som få den hjälp dom behöver. Jag trivs jättebra. På min arbetsplats är vi 5 personal och som sagt när jag började där tyckte jag att dom hade för j...la tråkiga personalhanddukar...(typiskt mej) så jag sydde 5 stycken personliga handdukar och hängde dom på personaltoaletten. Förra året fick vi en ny medarbetare som fick en "egen" handduk och  i vintras fick vi ytterligare en ny medarbetare som oxå fick en "egen", tidigare medarbetare har gått i pension. Nu har en av tjejerna bytt jobb så när vi börja på måndag kommer en ny medarbetare till oss och då måste hon oxå få en "egen" handduk. Vi är fortfarande 5 på arbetsplatsen. Vi jobbar väldigt nära varandra och lite personlig style måste man ha, annars är det ju inte vi!! Vi trivs så väldans bra ihop. Det är en av sakerna jag pysslat med idag....
 Dagens nästa projekt blev att avsluta vante nr 1, det har jag oxå gjort.... Sen... blev det grillat och middag ute med strålande sol till....
 Och sen bar det av ner till stan och karnevalen...   Martin Rolinski...
 Elin Landelius....
 och lite dans med Tony Irving....
 ..ja precis...Tony Irving. Han visade några snabba steg till 3 olika danser... jag kan ingen av dom men det spelar inte så stor roll..jag fick titta iallafall.
 På östra storgatan blev det lite önske musik.....
 i Gripsholmsparken blev det trubadurer...
 Jonas och jag hade en helmysig kväll ...mycket kolla och smaka och lotter....
 och lite lek hann vi med oxå....stora gula upplysta plast-saker som man kan klättra på och åka kana nedför....
Nu tog orken slut så vi åker hem och lägger oss...
Stackars gubben får köra taxi inatt... "storsönerna" är på sitt håll...jag undrar när dom kommer hem ; )

Kram

1 kommentar:

  1. Härligt med personliga handdukar!
    Undrar just om inte de där vantarna slår det mesta!!!
    Härligt läckra!!!
    Å de´är ju Tony Irving också;-0)
    Kram

    SvaraRadera