torsdag, januari 23, 2014

Ibland är det alldeles blankt.....

..och det är jag inte riktigt van vid...
 När vantarna blev klara, visserligen lite trådar att fästa men det hade jag inte lust med ikväll....så kunde jag inte komma på vad jag skulle sticka som nästa projekt. Och det  är inte riktigt likt mej...jag brukar alltid eller för det mesta ha ett nytt projekt i huvudet innan det första är slut... Som jag har kollat i alla mina böcker och kalendrar...Tur att jag har lite ordning på mina mönster iallafall...
.. mellan lite böcker och andra mönster hittade jag ett tidningsurklipp....med pulsvärmare i. Hundtandsmönstrade pulsvärmare.... Och lite restgarner har jag ju så då får det bli ett par hundtands mönstrade pulsvärmare i grönmelerad Opal och naturvitt  babysock garn. Båda nystanen är restgarn det lovar jag...rester från sockor.... Kommer säkert på nåt under tiden jag stickar dessa....får väl se vad det blir....

Kram

2 kommentarer:

  1. Oj det var ovanligt !! Har du den här boken " Sticka mössor vantar sockor av AnnMari Nilsson ? De flesta mönster är enkla , men ett par är sådana som du brukar sticka. Ett heter GRAN och är både mönster till vantar och sockar. Jag tycker det är fint. Mönstret kommer från Regionmuséet i Kristianstad. Om du vill kan jag fota och mejla . Så får du lite omväxling.
    Ha en fin helg. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Jag har boken och har stickat ur den flera gånger, det är bra mönster i den. Det var där jag fick tipset om istickad häl. Kram sytanten

      Radera