fredag, januari 31, 2014

Ibland är det roligare än annars....

.... mönstren som jag satte ihop häromdagen är nu broderade ..
 ..första....
 ....andra ....
 ..tredje och.....
 ..den fjärde. Nu ska dom levereras.
 Stickningen är pågående den oxå..dom blir lite stora...men det är meningen för dom ska tovas i maskinen sen. Det ska till en hel och en i mitten hel mönsterrapport till...hoptagningen börjar efter nästa hjärtrad...jag väntar med spänning på hur det ska bli...får skynda mej  men nr 2...
Nya pulsvärmare.....med stickor 2.5 mm och lite mer ökningar i mönsterfärgen..... tror att det här blir bra. Jag brukar inte ha 2 stickningar på G samtidigt...men när jag satt vid symaskinen idag behövde jag nåt enklare att sätta händerna i medan jag väntade på färgbytena och imorgon ska vi klippa oss alla 5 så det blir lite väntan...då är det bra med en stickning utan diagrammönster..... Garnet är Fame och ett ullgarn som jag har färgat själv.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar