tisdag, februari 11, 2014

Berömmelsens dag...

..måste bara få berömma optikern jag går till. Har alldeles nyligen varit på kontroll av ögon och linser hos optikern, det var villkoret för att jag skulle få beställs nya linser för 6 månader. I lördags bytte jag så till den nya sorten som jag har fått prova ut, provlinserna var kanonbra. Men jag tyckte nog att det har var it lite suddigt i ögat, inte skav eller så bara olustigt och suddigt och skyltarna med stora siffror på var lite svår att tyda.... Man vill ju inte ha fortkörningsböter eller så. När optikern kollade ögat så hittade han inget fel...inte på linsen heller. Kan det vara fel i styrkan på linsen...eller har jag själv bytt och satt linserna i fel öga?? Tror inte det senaste för då hade jag nog inte sett så bra med något av ögonen. Optiken tog mina linser , jag hade med hela kartongen...han bröt i tu förpackningarna "blandade" och lät mej välja en ny lins....vi skrattade åt det hela för det verkade lite kul..men jag valde en ny lins och vad händer....? Nej då det blev inte rätt iallafall, nästa lins blev oxå lika tokig. Fick prova en ny lins i samma styrka av dom som fanns i butiken...jodå den satt jättebra och hade rätt styrka....äntligen!! Så nu optikern beställt ytterligare ett nytt paket med linser med ny styrka och jag får bara byta ut dom gamla... Han är jättetrevlig, det är dom allihop, alltid hög service, Tack för idag !  Nya linser kommer i slutet på veckan.

Satt vid datorn en stund på kvällen och fixade lite med övningarna som jag gjorde när jag var på kurs hos Helena i Norrköping...ska snart brodera ut dom...det ska bli grytlappar och mugrugs.... 

Sen stickade jag lite på pulsvärmarna oxå...mycket går så lätt när man ser som man ska...

Kram

1 kommentar:

  1. Nääe, jag blir tokig......Nu gör jag ett tredje försök att få iväg en kommentar
    Skönt med bra människor runt omkring sig......när det gäller synen, är det ju ganska viktigt.
    Ang. Skorpan, så tror jag du har helt rätt. En viss hetta som sätter in...,.PUH ��
    Ha en fortsatt bra dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera