söndag, mars 02, 2014

Kursavslutning....

Tänk att jag får känna mej duktig..
 som har klarat av kursen i basic tvåändstickning. Jag kan!! Jippi!!! Här är tre strumpor som jag och mina närmaste stickkompisar (stolarna bredvid mej alltså)  har åstadkommit, vi är så duktiga....
 Det här paret är mitt första..jag är mycket stolt. Det kommer säkert bli fler så småningom när jag känner att jag övat färdigt på just den här grejen...och att flytet kommer igång, då kanske blir det vuxensockor....
 ..dom är små dom här ...kanske kan dom komma till nytta vid tillfälle....
 Idag fick vi oxå börja med tvåändsuppläggning....till halvvantar, lite pilligt men det gick . Lite krus (tror jag det heter) och lite vanlig slätstickning (tvåänds) Tar lite längre tid än jag är van vid men det är så kul! För att vila mej  lite började jag på ett par "vanligt" stickade sockor....men glömde att ta bild...den kommer senare.
Och snö kom det oxå...kanske inte är så dumt med stickade vantar och sockor då.....

Kram

1 kommentar:

  1. Så roligt att lära sig något nytt. Kan inget om detta.Fint blev det. Du får väl spara tills det kommer något barnbarn till dig !!!

    SvaraRadera