lördag, mars 01, 2014

Kurshelg!!!

Oj vad många vi är...så kul...
 ..alla med lite olika kunskap vad gällande stickning...men här gäller det  tvåändstickning....
 pilligt, pilligt innan man kommer på hur man ska göra...sen var det ju inte så svårt...
 ..naturligtvis behöver åtminstone jag ha råd av fröken imorgon oxå. Idag har vi lärt oss baskunskaper i att komma igång och göra räta maskor i  tvåändstickning utan krusiduller.
 Min första socka ...Jo jag är jättenöjd, att jag kunde lära mej detta.Det är väldans roligt.
När jag kom hem från kursen nystade jag upp lite mer garn och började på socka nr 2....kanske hinner jag göra lika långt på båda sockorna innan vi ska börja med intagningen för tån... 
Jag måste hinna sova några timmar innan fortsättningen imorgon.... Då ska vi sticka i tunnare garn och med tunnare stickor...prova lite "krussiduller".
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar