lördag, mars 28, 2015

En mulen morgon som avslutades med strålande sol!!!

Lite utflykt idag, kära maken och jag....
 for till Norrköping bara för at vi ville och vi kunde. Tygaffär hittade vi...mums vad fina tyger...
 ..lite resår är oxå bra att ha.
 Lilla maken hittade lite garn oxå...jo, jag lovar att det var maken som hittade detta. 20 kr nystanet men pga fel banderoll så fick man 10 nystan för 99 kr...det blev 20 nystan. Liksom halvapriset...bara att fynda!!
 Jag handlade lite hos Helena oxå hon har lite procent på tillbehör tom 2 april.....passade på att köpa en metallram till min symaskin. Den ska jag prova snart..har precis installerat den.
 Lite nya glas hittade vi oxå...dags för lite invigning...ska höra med grannen vid tillfälle....hon är bra på invigning.
 En skinnklänning med tillhörande liten jacka...Åh vad snygg...vill äga en sån...kanske jag kommer att göra det såsmåningom....
 ..så läcker!!
 Satt en stund vid symaskinen...det var ju ändå inget bra på tv:n...en beställning är klar.....
 ..lite trådar är fästade.....
 ..och ska tovas imorgon.....
 ..i tvättmaskinen.....
.....sen läggas på tork. 
Min och makens lördag!!! 
Så härligt att få göra saker bara vi två,....man behöver ta hand om sej.

Kram

2 kommentarer:

  1. Vilka fynd!
    Ser ut att vara riktig fin ull!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Inte dåligt att få maken med på shopping. Men du gjorde många trevliga köp. Tygerna var ju urfina.
    Kram Eva

    SvaraRadera