torsdag, november 19, 2015

Så trevlig var det ....

..att få vara med om jubileet på skolan. 50 år sedan den startades upp....Det är lite ombyggt sen jag själv gick där och jag tror det är färre barn oxå....på "min tid" fanns det 3 klasser av varje årskurs upp till åk 6, vi var ca 15-20 elever i varje klass.... idag finns det 1 klass av varje årskurs samt förskoleklass. Utvecklingen har väl gått framåt eller barnkullen har minskat..välj själv. 
Det var roligt att få prata med lärarna, det var någon enstaka från "min tid"samt mina söners lärare som jag oxå  pratade med. Albin (äldste sonen) pratade med sin klasslärare från åk 1-3, tyvärr hade hans 4-6 lärare slutat men det fanns andra lärare som kommer ihåg honom. Nu går yngste sonen sist sista år på skolan . Vart tog tiden vägen...hans om nyss gick i förskoleklass....
 Skönt att få komma hem och sticka några varv som lite avkoppling....
nu sitter hälarna där dom ska och foten håller på att ta form.....

Imorgon blir det att planera in julmarknaden till helgen.......

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar