tisdag, juni 27, 2017

Idag blev det några "gubbar" till....

...jag blir så glad att dom finns. Egna söta solvarma jordgubbar!!!!
 MUMS!!! Jonas åt med belåtenhet, ett favoritbär tycker han.
 Bakade inte bullar men klippte ut lite i bulltyget...
 Fick för mej att provsy en sån kasse som flera andra syr.... Och jag tyckte det gick riktigt bra faktiskt...Egentligen ska man väl ha lite tunnare bomullstyg men jag hade tyg i mina gömmor så det fick bli ett sånt. 
Detta tyget kommer från Ikea och är aningens lite kraftigare så kassen kan  ju inte vikas ihop till ett minimum precis...men jag tror jag kommer ha nytta av den iallafall... Fler kassar kommer det absolut att bli....
 ..pimpade kassen på ena sidan ....
några små hjärtan i vinyl...
Eftersom trasmattesockorna blev färdigstickade igår behövde jag börja på nya idag...
"Bertil på Gulf" en socka ur "Tant Koftas sockbok.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar