söndag, juli 15, 2018

Ojdå...lördagen bara försvann i ilfart.....

...lilla maken jobbade och mina stickor och virknålen fick jobba....
 Sommarväskan är nu klar, jag är nöjd med mitt resulat. Det finns nån liten detalj som jag skulle kunna ändra nu när jag vet hur den ska se ut.... 
Jag stickade färdigt vantarna....men har tummarna kvar....
Det var ju denna, som tog hela kvällen så den försvann...Sirikoftan....så rolig att sticka.....
....men sen händer det ju att man kan läsa lite fel eller ha för bråttom i texten...det hade jag och fick repa upp lite...
Men nu är jag på banan igen 😉😉😉
Vid varv 53 ska vi ( jag och grannfrun)  träffas igen och bena ut resten av "den delen" i möntret....

Idag har jag hunnit stick lite....på Siri....lilla mmaken börjar sin semeter och sönerna har varit hemma en stund på kvällen.....så mysigt!!!
Nu ska vi snart lägga oss i sommarhettan....tropiska nätter är väl ändå rätt underbara ...om man tänker på vintern som har varit så lååång och mörk och tråkig....💖💖💖💖

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar