onsdag, augusti 28, 2019

Lite regn är ju bra för gräset.....

...där lilla Diezel brukar ligga....
 ..Nåväl, röda mattan är ju inte heller fel...
 ..där kan man tugga pipis och kolla regnet.....
 Han är så rolig att titta på , har så mycket små egenheter för sej.... leker, biter, morrar, skuttar och bara "är", full fart ena sekunden för att i nästa sekund bara slänga ut sej som en säl och SOVA!!!!

När det började regna nu ikväll skuttade han som en tok upp på trappen och mattan...han fick några STORA tunga regndroppar i huvudet som rann från taket...men nyfiken som han är gick han tillbaka och utforskade regnet...
Han provade om det gick att ligga kvar på gräsmattan....Nej, det var mysigare att ligga på trappen, då blev han bara lite fuktig i pälsen.
Det har även blixtrat och dundrar väldigt mycket hos oss...inget som Diezel brydde sej om...
När värsta regnet  lagt sej lite blev det en liten kisspromenad....himlen lystes upp av blixtrar ....inget vi brydde oss om 💖💖💖
Den här lilla krabaten kan jag sitta och titta på länge, han så underbar!!
 När Diezel ligger och sover, för det gör han ofta, så får jag lite sy tid.....
En peplumtunika sydde jag idag, av tyger som jag fått av Lotta, Diezels uppfödare, Tack Lotta
 Lilla barnbarnet blev ju så glad för sin katt tunika så jag fortsatte att klippa slut på tyget....lite trosor.....
..och en långärmad t-shirt....
Får se när jag får tid att sy...nästa gång Diezel tar sin middagsvila kanske...

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar