fredag, oktober 04, 2019

Kanelbullensdag!!!!

Nu blev det ju inga kanelbullar direkt....vi är väl inte så förtjusta idet...
Godaste bullen innehåller kardemumma!
Så till familjens hemkomst hade lilla jag bakat kardemummasmörbullar. 
Smakade väldigt gott med lite kaffe till. 
Jag gjorde 2 plåtar knäckebröd oxå, alltid gott till frukost. Knäckebröd med mycket frön och sånt i....
Så den här dagen gick ju liksom av bara farten....
💖💖💖
På morgonen startade jag först dagen hos tandläkaren...inte för att jag hade några hål direkt...men en tand som fixades när jag var nånstans i tonåren har börjat ge upp så den ville min tandläkare fixa innan jag får besvär...
Som den underbara tandläkare han är tog han det väldigt lugnt och förklarade precis vad som skulle hända.....
Andas....nu sticker  det till lite...om du känner att det är obehagligt lyfter du på handen.... Har bedövningen tagit?.... Bra då börjar vi...lyft på handen om du upplever obehag... 
Måste ge mej själv en klapp på axeln...idag gick det jättebra , jag klarade hela proceduren utan problem, lagom bedövad i munnen för att inte kunna fika förrän efter lunch.... 
...men väl vid fikat blev det 2 nybakade bullar!!!!


Kram



1 kommentar:

  1. Kanelbullensdag, så fint. I går jeg leste dette i bloggen
    men jeg bakte ikke, fordi jeg leste den på kvelden.
    Tannlege var jeg ferdig i september, ja veldig bra hvis alt er i orden :-)))
    Jeg har rullet her - du gjør vakre ting.
    Glad for er komme tilbake.
    Hilsener til deg. God helg. Viola

    SvaraRadera