tisdag, mars 31, 2020

I kväll blev det inget......

...stickat alls.....
 Vi valde att vara ute i skogen, träna lite och bara mysa.....
 Diezel har alldels själv kommit på att man kan balansera på stora träd som ligger ner....
 ...han gjorde det första gången i helgen......då trodde vi att det var en tillfällighet....
Han brukar hoppa upp på stenar, sitta fint och få en godis.....
Men nu när han bara "springer " till nersågade gamla träd så får han godis om han balanserar lite. Han försöker att sätta sej fint men balansen är inte riktigt "där" än...kommer väl snart kan jag tänka mej.
Vi tränar lite på inkallning oxå...det går sådär...men det är bara att "jobba" på....

Vi har köpt en liten dummie som han kan apportera , det tycker han är ganska kul...han är ju lite busig och vill gärna stjäla min vantar, bita i kopplet och dra i kopplet när han har det i munnen, han vill gärna hoppa upp på mej och försöka nafsa i min jackärm....då tar jag fram dummien och han får bära den en bit för att han ska komma på "bättre tankar"... Diezel är duktig där oxå...han lär hela tiden men han glömmer oxå väldigt lätt vad han lärt sej....
Jag tror han är i typ slyngelålder ....
😉😉😉
Nåja, han kommer att bli världens finaste, bästa Diezel så småningom...bara han får öva lite...

Kram



2 kommentarer:

  1. Hej Bettan!
    Han är allt en fin vovve, och kommer säkert att bli bättre både på balansen och att inte bita så där. Hur gammal är han? (Jag har varit borta från bloggandet ett tag, ursäkta att jag frågar)
    Hoppas att allt är bra med er.
    liz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Roligt att du läser bloggen . Diezel är 9 månader gammal och trots allt en riktig hjärtekrossare, så underbar och väldigt kärleksfull...på sina egna villkor ;)
      Kram Sytanten

      Radera