lördag, april 18, 2020

Efter en fantastisk dag ....

...med en lång skön promenad blev det lite stickning....
...av alla kanter på koftan.... nu är dom på plats och monteringen  har tagit fart.....allt somska klippas upp är uppklippt...allt som ska stickas är stickat...nu är det så bara sömnaden kvar....dvs sy fast ärmarna och alla kanterna som ska vikas och fästa, knapphål som ska tränsas, knappar som ska sys dit och alla tråda som ska fästas.
Lilla barnbarnet frågade idag igen vad jag gjorde ...en kofta till dej blev mitt svar....
Lilla barnbarnet påminde då att dockan behöver en väst, så om jag kunde fixa det ...Ja, det är klart jag kan....så imorgon ska jag försöka "hitta" nåt bra tyg och sy en väst till dockan och om jag hinner fixa färdigt hela koftan.....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar