fredag, april 17, 2020

Nu gick det sådär fort igen.....

...var ju så trött igår att jag rent av glömde att jag skulle skriva...
 ..jag liksom bara stängde ner datorn och gick och la mej.
Ikväll får jag skriva för i går oxå... 
Jag stickade färdigt ärmarna helt och hållet..... fästade några trådar som underlättar när jag ska sy fast dom....
Ikväll klippte jag upp koftan mitt fram...och plockade upp ena kanten....
Jag tror bestämt att jag har några fler maskor än vad jag ska ha...men jag använder å andra sidan ett annat garn än det som rekommenderades... så det blir npg rätt i slutänden iallafall....
Det var lite läskigt att klippa isär koftan....och jag kommer nog få sy en maskinsöm till förutom dom 2 som redan är sydda....det är nämligen ett par trådar som vill "krypa" ur sin plats så jag får sy fast dom i sömsmånerna...
För övrigt så är det en kul kofta att sticka på...
Jag frågade lilla barnbarnet idag när hon kom på fika om hon ville ha den, om hon gillade färgerna...jodå det gjorde hon och hon vill gärna ha den. 

Hon frågade : Farmor vad är det?  
Jag svarar: En kofta.... 
Lilla barnbarnet funderar en stund : Farmor, det ser ut som en klänning....
Ja lilla gumman det ser ut som en klänning just nu men när den är klar blir det som en klänning-kofta, hon är nöjd med det svaret.
Underbara barnbarn, vilka funderingar ...

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar