tisdag, maj 05, 2020

Igår.....

...var det den vanliga bubbelmåndagen. 
Det blev lite gott bubbel och en god räkbakelse.  
Livet är bra ibland!
 Idag blev det lite post till mej .....fintyg med små valpar...bernervalpar blandannant!!!
En lisa för själen.
Kan bli lite trosor och kalsonger kanske.....
 ...det kom ett tyg med "frost" figurer på ..... baksidan är lite öglad så det får nog bli nån fin tröja till lilla barnbarnet. Det var väldigt lång leverans, jag beställde tyget i februari...men nu har det äntligen kommit.
 En liten "skicka med till kund present" fick jag i paketet.... 
Ett fint band med Elsa på..... får se vad/var det ska få pryda lite.
 Jag beställde även lite tråd, man kan aldrig få för mycket färger....när man minst anar det så har man inte färgen till tyget man ska sy i....
Några varv på barbieklänningen får avsluta kvällen.....

Kram



3 kommentarer:

  1. Va...bubbelmåndag ?? Har jag missat något så viktigt ??
    Häftiga tyger. Syr du trosor och kalsonger ?? Har inte tänkt på det. Men jag såg inne på Strömsös hemsida också ett inlägg om att sy trosor. Varför inte, när man har så häftiga tyger. Ha det fint. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Nu var jag inne och tittade på dina sydda trosor. Du milde så många roliga motiv. Där skulle jag gärna vilja ekipera mig. WOW !!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Eva med egna trosor...jag letar alltid häftiga tyger, familjen gillar sina kallingar , svärmor älskar mina hemsydda trosor likas min moster. Och bubbelmåndag måste du bara införa, hur gott som helst!!
      Kram Sytanten

      Radera