söndag, maj 03, 2020

Underbart väder....

..till att börja med.....sen hände nåt och vädret blev alldeles galet. Diezel tyckte nog att det var okej att ligga ute när solen lyste ...men när regnet kom gjorde han annorlunda....till en börja låg han på trappen...tills han kom på att det regnade där oxå, då gick han in och la sej i dörrhålet ...som för att vänta på att det skulle sluta...
Kan säga att det gått åt många handdukar till Diezel idag...
Nu ska vi ta sista rundan och det kan hända han blir lite blöt igen....
 Men inget ont som inte har nått gott med sej, idag sydde jag ihop 2 klänningar, mönstret är hallonsmulas peplum. Jag ska bara sätta i knappar sen är dom klara. 
Hoppas att dom passar.... jag har ju inte haft tillgång till någon modell som jag kunnat prova på....
 Jag lovade att jag skulle sticka kläder till barbien...en klänning med tillhörande hatt.....
...och startat på en ny känning.....
Lite paus i sock- och vantstickningen blir det nu...

Kram


2 kommentarer:

  1. Barbie blev ju jättefin i hatt och klänning. Ibland känns det som lagom stickprojekt. Och klänningarna, så jättefina. Det är tur att vi har våra hobbies i dessa tider. Sover fortfarande gott på örngotten med vovvemotiv som du har sytt till oss .
    Ha en bra måndag. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Eva att örngotten finns och fyller sin funktion. Ja hobbies måste man ha,man måste "tanka energi" ibland, för att "räcka till" liksom, man tömmer sej ganska ofta och speciellt i dessa tider. Kram Bettan

      Radera