tisdag, juni 30, 2020

Övning ger färdighet.....

...så måste man tänka ibland.....
Första gången jag gör flerfärgs tryck med skyltvinyl.
Att först göra en skärfil av foto.....
 
..var ju inte helt lätt men jag fixade det. 
Tack vare DLRS:s bra filmer och lite djävlar anamma från mej själv, envis som bara den ibland....
 Så likheten är väl slående.....något sur på bilden/skylten  men världens finaste, snällaste och sötaste vakthund!!
Grattis till mej själv !!!

Har haft lite semester idag då jag skulle till vårdcentralen och eventuellt få lite kortison i mina tummar....
Nu blev det inte riktigt som jag tänkt mej men jag tror ändå att det kommer bli bra så småninom. Det var väldigt längesedan jag var och "fotograferade" tummarna så det måste jag göra först, så nu väntar jag på remissen till röntgen, sedan kan det bli besök hos ortopeden eller hos doktorn på VC för att bestämma hur behandlingen blir. Just nu har jag fått nån antiinflammatorisk/smärtstillande tablett, för artros, reumatisk besvär odyl, som ska tas 1 gång om dagen...jag har provat en idag tillsammans med alvedon - resultat: inte helt smärtfri men bra mycket bättre än jag varit på länge. Jag har nog inte varit utan värk i tummarna /handlederna en minut /dygn i säkert 5 månader, idag kände jag faktisk att smärtan inte var lika intensiv som den brukar och jag kunde hålla i saker utan större påverkan. Så skönt. 
Men nu vill jag ju egentligen inte stoppa i mej massa tabletter och hoppas att det blir en spruta i tumlederna när allt är klart.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar