onsdag, augusti 26, 2020

Idag är det precis....

...1 år sedan vi fick hem vår lilla Diezel....
...denna underbara lilla varelse har vi förmånen att få ha hos oss....
...idag är han en riktig buse med glimten i ögat....som en unghund med massor av hormoner som han inte vet vad han ska göra med...men han är vår älskade "lilla" Diezel...
Så det blev lite att fira idag....Promenad till djuraffären.....
..kom nu matte , jag vet vart vi ska gå.....
                   
...precis..... Nu ska vi handla matte...... 
Betalar du så äter jag lite ...
....visst fick man det?
Ja, Diezel ...när man betalat sina saker får man en smakbit, alltid!
Bara att kolla på disken om "skålen"! står där den brukar....
Nu Diezel ska vi gå hem....
Orkar inte.....jag vill vila lite först.....
Absolut, vi vilar lite innan vi fortsätter.....
Väl hemkommen är det dax att krypa upp i mattes fåtölj och prova mina saker lite......
Jodå den funkar.....
...det gör den där lilla saken oxå ...men jag vill inte busa med den preciiiis nu...
Den kan få ligga bredvid mej en stund....så får matte sitta på nån annan plats.....hon brukar ju klämma sej ner på kanten i
vanliga fall.....
I måndags när jag skulle sy lite hände det saker vill jag lova..... Mitt i ett broderi behöver jag byta nålen som blivit lite böjd....och vad händer  då????
Nål skruven blir dålig....gängorna liksom kryllar ihop sej och trillar av....klockan är runt 20.30...ingen affär är öppen (som har just den här detaljen) så vad gör jag... 
Sätter smartsave på symaskinen.....
Och i ren panik skriver jag till Ingrid som har husqvarna butik i Vimmerby..... hon svarar tisdag morgon ca kl 06.00 att hon nog har skruv i sin butik....Och en skruv har hon ...den skickar hon till mej så den kom fram idag och jag kan göra färdigt min sömnad. 
Tack snälla Ingrid för fin och snabb service, skruven passade trost att den inte var till min modell av maskin och jag får den riktiga, troligen imorgon. 

När jag ev ska byta nån av mina maskiner...då kommer jag till dej. 
Jag vet att jag får den bästa servicen trots avståndet

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar