söndag, augusti 30, 2020

Igår fyllde denna lilla herre......

14 månader.
"Liggtugga" på "latmasvis" är en sport som han gillar.....ibland tuggar han väldigt aktivt och då är benet slut på några minuter men han världens finaste Diezel.
Idag blev det en lagom lång promenad med glasspaus i hamnen....lite klättra på bänkar.....för att han kan....

Sen blev det en fikapaus på torget med socialträning.....att ligga still vid bordet tros att det går både folk och djur alldeles i  närheten....
Många titta på Diezel och man liksom hör små  "åhhh, söt, vilken fin hund" ...osv. 
Klart man blir stolt när man hör att folket runt en berömmer min Diezel som jag oxå tycker är alldeles fantastisk.

Lite träning i att sitta fint blev det oxå.....gos och mys i soffan med människo-kompis 
💖💖💖
En handduk till en dinosaurieintresserad gosse.
Söndag...sydag..... lite fix och trix.....
Kortade av ett par långbyxor till kortbyxor....

..fållade benen på en dråkt...våt eller torr??? 
Jag vet inte vilken sort men den är uppfållad iallafall...


Pimpade en jeansjacka med märken.....
ena ärmen.....


..andra ärmen....
Lagade en tröja till Jonas ....lilla Diezel hade visst lämnat sina tandmärken där....

Hann även med att fixa lite med mina gamla jeans....många ben att få ihop.....

..men jag tror att när jag planerat klart blir det en dyna att lägga på bänken som jag och äldste sonen fixade locket till i somras....där Diezel står när han blir fönad....om vi ska sitta på bänken vill vi ha nåt smyggt och lagom mjukt....
Kan bli klar till nästa sommar.

Ibland får man mycket ur händerna...kan det bero på att det regnat hela eftermiddagen och att Deiezel efter sin "långa" promenad inte var så sugen på fler.....

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar