söndag, februari 14, 2021

Då hann tiden försvinna igen då.....

...ibland går det undan ...ibland går det väldigt långsamt.....

Men nu har jag väl ändå hunnit lite.....trots allt. 
Lilla maken blev dålig med feber förra helgen....inte så kul men det var väl inte så farligt , själv blev jag med snuva redan dagen efter....Mindre kul. 
Iallafall så fick han boka sig för ett test för covid 19, det är ju bäst så¨...själv fick jag.
Lilla maken åker iväg för ett test, jag vårdar min lilla "snora" som inte är allt för besvärlig, jag ska vara hemma vid minsta symptom och då är det det som gäller.
Man kan ju passa på att sy lite ......
Detta är till lilla maken....
några par till lilla sonen.....som inte fick komma hem och bo här då pappan är febrig... Yngste sonen med flickvän fick flytta hem till mellansonen...det har hittills gått väldigt bra...
I onsdags kände jag mej mycket bättre och tänker att på Fredag ska jag återgå till jobbet....då har jag varit symptomfri 48 timmar...
Ånej...inte alls, lilla maken fick sitt provsvar... och det var positivt...
Nu får man ju tänka om lite.....så "order" till mej var ta test på fredag!!!!
Jag tog testet i fredagsmorse och fick svar innan kvällen...negativt!!!! 
Phu...
Så nu fick vi verkligen tänka till.... Jag är symptomfri och får gå och jobba på måndag, lilla maken har varit pigg....fått feber igen...varit pigg.... 
Han ska inte återgå på måndag vi får väl se när han är "frisk" på riktigt....
Nu får vi fortsätta tänka lite...hålla avstånd, tvätta händerna (som vi alltid gör) och desinficera handtag och andra ställen där vi "tar" med våra händer så vi inte smittar. 
Yngste sonen med flickvän...... dom bor kvar hos mellansonen ett tag till...
Och då finns ju ännu mer tid att göra roliga saker..... genom en av grupperna jag är med i har jag lärt mej rita olika figurer av cirklar.....
En ny t-shirt blev det.
En annan t-shirt som jag fixat till, Hagelin Form har gjort designen som jag använt mej av....
Jag har hunnit sticka färdigt ett par tjockare vantar..... dom väntar på att f¨trådarna fästade....
Sen påbörjades ett par vantar till , mönstret finns i Solveig Larssons senaste vantbok 
Vantarna heter  Jytte. 
Jag stickar i 1 trådigt svenskullgarn som jag hade hemma, jag stickar med 2 trådar..... 
Måste ju göra slut på garner som ligger i "lådorna".

Nu håller vi tummarna för friskare tillvaro.
Håll i 
Håll ut 
Håll avstånd


Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar