söndag, mars 14, 2021

Nu var det ett tag sedan....

..jag hann skriva nåt. 
Då får vi råda bot på det och uppdatera lite.
Jonas och hans kompisar håller på för fullt med sitt UF företag. 
Lilla  mamma hjälper till.... jag har just nu sytt 8 "plastkassar" och 2 "papperskassar"  i tyg. Jonas och kompisarna har ritat en liten logga som dom ev ska trycka på sina påsar....lilla mamman har suttit med Jonas vid datorn och ritat i silouette programmet så snart har vi en som ska skäras ut i vinyl...vi får se hur det blir.
Men det är kul att få hjälpa till....om det ska bli fler kassar ska jag se till att Jonas hjälper till att sy!
Jag har hunnit sy mej en klänning.
Stickade färdigt ett par vantar "Ann-Britt" , från Solveig Larsons böcker. 
Ann-Britt är ett oxå  "smeknamn" på mej på mitt jobb så det var lite därför jag valde denna.
Jag har precis börjat på en ny vante....som heter "Helga", även den kommer från Solveig Larssons böcker.
Det finns så fantastisk många fina vantar i hennes böcker och jag vill nog sticka dom alla......vi får väl se hur det blir med den saken...

Kram





2 kommentarer:

  1. Flitens lampa lyser hos dig. Fräsig klänning och jätteläckra vantar. jag är väl flitig jag med. En liten ny familjemedlem måste ju få några koftor, mössor och sockar. Smått smått, men ändå för stort, när man är född lite för tidigt. Och så korten till födelsedagarna. dags att uppdarea min blogg tror jag.
    Ha det gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Härligt Eva med en ny familjemedlem. Min klänning har jag använt idag då min kära moster blev begravd.Jag tycker att helt svart är så sorgesamt och man vill ju ändå komma ihåg det fina med människorna man levt med.Jag smyger in på din blogg med både jämna och ojämna mellanrum, tyvärr så är jag lite dålig på att skriva nåt, jag får bättra mej på den punkten, men jag beundrar alltid det du gör. Dina kort och det du odlar ger alltid mej inspiration. Ha det fint Eva Kram Sytanten

    SvaraRadera