söndag, juli 04, 2021

Ni vet...

när tiden liksom inte vill räcka till.....
....Men allt går ju att fixa eller hur.
Iallafall så fyllde Jonas flickvän .....
....18 år innan midsommar. Det blev en kul fest och vi fick vara med! 
Fyller man 18 ska det synas....jag fick möjlighet att prova några av" mina nya" vinyler....namnet i flockad vinyl och siffrorna i vinyl som puffar upp sej. Fotot  är sublimerat .
Jättehäftigt. 
Tack Tilde för festen.
Sen blev det lite broderier fixade....
...båda badhanddukarna har nåt sina ägare.
Lita kallingar till sonen och maken som fått "slut" på sina...eller oxå sa dom det för att dom ville ha i det "nya" tyget.
Jag provade ett hallonsmula mönster på kallingar till små barn...storl 92 och 122 cl.
Även dom har nått sin "nya" ägare.
En klänning har blivit färdig, lilla barnbarnet ska få den  nästa gång vi träffas.
Ytterligare en bit tyg har kommit hem i postlådan...troligen blir det kallingar av detta oxå...om sonen och lilla maken får bestämma
Och ni vet ....när man kommit igång med nåt som man tycker är sådär väldans roligt att hålla på med...nåt man inte kunnat på länge men fått lära om för att fixa...
Jag har ju sen en tid tillbaka hittat mitt sätt att virka på, liksom hålla nålen så att mina tummar inte blir så utsatta...det går faktiskt att göra så men det kan ta tid att lära om.
Och jag plockade fram grytlappar som min mamma gjorde, jag har flera stycken, några utslitna men med minnen och ett par som fortfarande är jättefina att använda. 
Nu har jag hitta "gången" i mönstret, räknat och stirrat ....så det kan ju bli hur många grytlappar som helst. Dom är så roliga att virka, färgerna kan variera och jag beställde en påse virkgarn för några dagar sedan så jag kan fortsätta virka....

Hoppas tiden räcker till för lite bloggande ...annars kommer det   ett inlägg lite då och då med kortare eller längre tid emellan...

Härlig sommar på er allihop.

Kram

1 kommentar:

  1. Ojoj vad du är flitig. Dina handdukar är fantastiska. Så roligt att sticka till den yngre generationen. Vi har fått ett barnbarnsbarn , så det har blivit lite stickat här också. Jättehärliga grytlappar. Jag tror att jag också har någon sådan . Ska kolla.
    Ha en fortsatt fin sommar. Eva

    SvaraRadera