onsdag, juli 28, 2021

Ja, vad säger man....Jag har SEMESTER!!!!!

..och då blir det lite som det blir.

Under semestern har jag fått pyssla lite iallafall....man ska ju göra saker som man blir glad av.....

En av mina arbetskamrater virkade små hängen till hundarna...det är lavendel i dom , tänkt att försöka hålla fästingar och annan ohyra borta....
Och de där småkillarna som fick kallingar av mej( se tidigare inlägg)...har en pappa och en kompis.....som även dom ville ha kallingar med öl på...och det fick dom.
Lite band och tillbehör för kortare långlinor till vovvarna ....nu kan vi sitta utan att  kopplet stretar när vi går på restaurang.
På "restaurangen" jobbar den här tjejen...så jätte trevlig...hon är väl värd en mugg.
Innan jag gick på semester så blev jag tillsagt att " nu när jag har 2 hundar måste jag väl ändå ha en ny mugg med båda hundarna på....
..vad gör man inte ...båda gossarna är på bild.

Likaså mitt namn...ny jobbkopp till kaffet....
Då öltyget tog slut pga kalsongsömnaden blev jag tvungen att försöka hitta lite till...sista biten fick jag 

..så nu har även jag nåt fint i det tyget....min alldeles egna klänning.
Ett par nya vantar med kräftor på har jag hunnit med oxå....

Nu är det en och en halv vecka kvar av semestern.....
och det gör ingenting, det kan vara roligt att jobba oxå....man får så mycket tillbaka ,dessutom längtar jag nog lite efter mina arbetskamrater oxå.

Kram



1 kommentar:

  1. Du milde vad flitig du har varit. Sytt och stickat m.m. Häftiga vantar. Jag har mest fixat i trädgården. Och så går vi ofta i skogen med Frazze. Lite blåbär har hamnat i frysen också. Nu letar vi kantareller. Efter regnandet borde de ploppa upp överallt.
    När jag fått kläm på min nya dator ska jag vara lite mer flitig. Har ju faktiskt virkat och stickat lite också.
    Vi ses härinne. Kram Eva

    SvaraRadera