onsdag, december 27, 2023

Jaha...så är snart december 2023 slut.

Och då får man ju berätta vad som fanns i december månads födelsedagspresenter och ev julklappar....😉😉
Mitt äldsta barnbarn fyllde år precis innan jul, hon talade om för sin farmor att hon önskade sig en väska/rygga likadan modell som farmor har 😉, men tyget/vinylen skulle inta vara samma. Hon ville ha nåt fint, med stjärnor, lite blått, regnbåge, unicorn...... ja, ni förstår vad en farmor få leta...
Men jag hittade vad jag sökte och lilla ryggan hann precis bli klar till födelsedagen. 
Allt material till denna hittade jag hos hadynson Creative
En liten wristlet väska hann jag oxå sy...
...materialet kommer från lite olika ställen...som ovan och mina gömmor.

När jag var på syfestivalen i oktober hittade jag lite fina tyger som jag äntligen kunde sätta saxen i , visste bara inte vilken modell jag skulle sy..... 
Men tack vare en snäll kompis och lite tips och trix blev det en tunika modell med kort ärm....en f.ö mycket bra modell som det kommer att bli fler av....
...bland annat denna julklkänning.
Stora barnbarnet fick 2 västklänningar...  farmor fick "order" om att det måste sitta rosett på klänningarna...så fick det bli.
Ytterligare en jul klänning till mej men en annan modell än ovan.
Stickade ett par vantar ....i all enkelhet bara för att jag behövde nåt att göra...tänkte att jag skulle ha dom som utanpå vantar när det nu blev så kallt....
Men efter tovningen tyckte jag att dom fortfarande var lite för stora för mej, så  fick lilla maken dom som sina utanpå vantar...jag får sticka mej ett par nya...

Om jag inte hinner göra nåt mer inlägg innan december är slut så vill jag bara 
ÖNSKA 
Er alla 
Ett Gott Nytt fantastisk År

 Med mycket handarbetet och roliga saker.

Kram


1 kommentar:

  1. Oj vad du är fantastisk. Så mycket du hinner. Jag anar att det är skaparlusten du innehar. Jag kan ju också känna av den ibland, men nuförtiden hejdar jag mig nog mer ofta. Fast roligt är det .
    Kram Eva

    SvaraRadera