måndag, maj 27, 2024

Oj, oj,oj....

..vilken värme vi fått. 
Helt underbart med lite sommar!!
Då fick det bli ett par klänningar /tunikor till mej. 
1 st med fåglar...
..och 1 st med blomor.
Barnbarnet, det yngsta (än så länge) ville ha (enligt föräldrarna) nya bodysar...
..då får det bli så!
💖
Och  en utan text.
Mellan barnbarnet fick sig lite han oxå.
Och yngste en tröja till.
Ny väska till mej, en som jag kan ha när jag är ute på finpromenad med hundarna...., ficka för bajspåsarna finns lätt åtkomligt.
 
Ficka för en liten vatten flaska finns oxå, ficka för mobil, för nycklar och lite smått och gott finns det med. Den här väska har nog allt!!
 "Koppling" för att ha den runt midjan eller som en crossbody finns oxå.
Lite tillbehör behövdes ..... , resårer och kantband i färger som jag inte hade.
Lite tyg....kolla på bilden, tyget som är grått och vitt.....
..är på denna bilden exponerat av solen...... säger bara WOOW...snacka om färgskiftning!!
Lite samma här, kolla på bodyn med rosa knappen...... Ja, den till höger i bild....
..här har den fått liiite sol på sig och börjar ändra färg. 
Dessa bodysar är till det kommande barnbarnet......
..samma här, dressarna är till kommande nytillskott. 
Dressen till höger i bild kan ändra färg i solen den oxå. 
Vantar....
..vantar.....


...och lite sockor. 
Här ligger man inte på latsidan minsann  😇😉.
Nu blev det lite saker klara som jag hade planerat...
Vid symaskinen ligger just idag 12 t-shirt som ska fållas och sättas trycka på......sen lämnas dom till barnbarnen.

Kram 
Tills nästa gång
💖💖💖









6 kommentarer:

  1. Hej vad fina plagg du syr, jag har bara sytt nån enstaka body. Jag behöver träna mer för att få flyt i min sömnad. Jag tittar på din blogg då och då , Hälsningar Evy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att du kollar. Önskar dej lycka till med sömnads övningarna. Ju mer man tränar desto bättre blir det. Hälsningar Sytanten

      Radera
  2. Nä du ligger minsann inte på latsidan. Du är fantastisk på att producera. Fattar inte hur du hinner allt. Jag har ju ingen baby nu , men jag förstår hur tacksamt dina alster måste bli mottagna. Det går ju åt i babytider. Heja dig !!
    Här stickas/virkas det också, bara för att det är såååå roligt. Och så korten !!! Och så trädgården !! Nä ingen latsida här heller. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart eva, man gör et som ger energi. Heja dej !!

      Radera
  3. Blir lite matt 😮‍💨 Så mycket ”villhöver” grejer!!! Vet att du älskar att ”pyssla” med allt det här, och blir så imponerad ♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pyssel är livet på en pinne. Och lita annat oxå förstås ;) <3

      Radera