söndag, maj 05, 2024

Sköna maj välkommen!

Trots en sval börja är du ändå sååå välkommen. 
Ny taket är äntligen på plats, nya bordet oxå.
Nu väntar vi på det fina vädret ....
Och som på beställning blev det fint. 
Här får alla vara med vid bordet, Diezel har "lånat" mattes plats.
Familjen, ( iallafall nästan hela) är samlad för mat och lite sol. 
Nu är äntligen mitt paradis på plats. 
Familj, vänner och mat, alla får plats här 💖💖💖
Jag har hunnit vara på lite kurs med min epic maskin, än finns det mycket att lära, många olika funktioner....
Programmering av sömmar både broderi och symaskins sömmar, brodering i bågen för ett halvfärdigt alster som senare ska sys ihop på maskinen med vanliga sömmar.

Sömmar för att skapa ett nytt tyg som man kan sy nåt kul av. Programmering, programmering....
Det har varit en jätterolig helg.

Slutligen blev det en/ett broderi i form av maskros/blåklint/färgdutt som jag använde olika färger i för att se hur det blev. Tyget fick bli en liten nessecär som jag sydde ihop på vanligt sätt.
När vi åkte hem från kursen stannade vi till hos Hadynson Creative
och köpte litet nytt villhövermaterial för kommande alster.

Nu är det väl dax att försöka få till lite av materialet...men det hinner jag väl.. dagarna har 24 timmar och veckan har 7 dagar.....😇😇.

Kram

1 kommentar:

  1. Du är verkligen fantastiskt duktig med din symaskin. Man blir förvånad att det bara går. Vem kan uppfinna en sådan maskin ? Så härligt att ha hela familjen samlad vid bordet. Det sätter jag också högsta poäng på när det händer hos oss. Kram Eva

    SvaraRadera