lördag, juni 06, 2009

Pensionärs avtackning

Nu har vi haft en trevlig kväll med våran Lena. Vi har ätit på forsen, mycket gott! Vi har gett presenter och varit på musical. Vi såg RENT, vilka fantastiska elever det går på estetlinjen. Sjöng och spelade jättebra gjorde dom. Väl värda att se. Jag kommer om jag har möjlighet att se dom igen. Efter detta gick vi en sväng till hamnen....... ena krogen skulle ha betalt för att släppa in oss ( som om vi skulle betala för att visa upp oss?) men då gick vi till nästa. Dom släppte in oss alldeles gratis, det var bra det för då kunde vi ta en öl extra. Vi besökte ytterligare en liten krog där vi kunde sitta inomhus, (lite kallt ikväll), den andra var nästan fullsatt. Där tog vi en värmande kaffedrink, mycket gott. Nu har vi då kommit hem, man får inte vara ute för länge, man blir ju så trött imorgon då. Så efter detta inlägg ska jag göra ett sänglägg (hi,hi). Nåja jag ska lägga mej och läsa en stund och samla mina tankar. Visst känns det att Lena slutat hos oss, men hon kommer tillbaka som timvik till hösten. Ett ordspråk säger: man saknar inte "koa" förrän båset är tomt. Och det stämmer, för Lena fanns där när jag började på den arbetsplatsen för ca 1,5 år sedan. Tack Lena för att just du finns.

Tills nästa gång......

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar