lördag, juni 06, 2009

Svenska flaggans dag!!!!!

Vi ska fira idag, vår nationaldag, hurra, hurra, hurra!!!! Hur firar man den då? ja, jag tvättade fönstret i Jonas rum och bytte snören i persiennen. Riktigt skitgöra!!!!! Sedan städade jag bort lite trasiga leksaker. Men nu är det klart, phu. Sen tvättade jag några maskiner med veckans dylika attiraljer. Barnen har mycket att tvätta rent efter en vecka, särskilt strumpor som är väldans omaka. Undrar om "makarna" kommer nästa vecka??!! Fö en helt ok dag, solen lyste något men det har varit så jädrans kallt, usch!! Tvätten får hänga tills imorgon. Tacos blev det till middag, en kall öl att skåla i blev det oxå. Imorgon blir det kroppkakor hos svärmor, jo jag tackar ja. Hon är en "fena" på dom. Mmmmmm!

Skulle min syster veta att lilla jag äter kroppkakor!! Det finns ett litet barndomsminne med just kroppkakor som middag, hos hennes svämor. Ja,ja jag har blivit "stor" nu och mina smaklökar har förändrats.
Nu blir det bara till att ta vilodag, resten av kvällen, för visst är det väl så,
att den här dan ska det slappas på?? (det rimmade ju faktiskt)

Kramar

1 kommentar:

  1. Mmmmm.... faktiskt "avis" på din söndagmiddag, så tänk på mig när du äter!
    Kram//mia

    SvaraRadera