lördag, maj 29, 2010

Loppis klart!!!

Trots att det regnade i omgångar stod dom ut, ungdomarna i Albins klass.... dom slutade lite tidigare än dom skulle.... synd, dom hade nog kunnat sålt lite till. Men jag hoppas att dom fick in tillräckligt med pengar så att dom inte behöver skjuta till så mycket förutom fickpengar. Och... det var familjeklipp idag ...alla 5 fick gå till frissan. Det var bara jag som blev fotograferad... ingen annan ville. Såå, nu har jag klippt av mej det mesta av mitt hår....8 års sparande har "fallit" ( visserligen i 2 omgångar, annars blir man nog chockad). Man vet aldrig... nästa gång kanske det blir ännu kortare????
Sen blev det lite symaskin.... det är morsdag imorgon....blommor i all ära men ibland är det roligt att ge nåt annat. Min mamma heter Gertrud, så hon får ett G.....

Mats mamma (min svärmor) heter Maud, så hon får ett M. Det är Stora sonen som har hjälpt till att välja vad som skulle sys och färger på handdukar....... och jag tror att det blir jättebra. Mamma gillar färger, det gör svärmor oxå men på handdukar och "sånt" vill hon gärna ha vitt. Så jag tror att deras personligheter passar till dessa.
Nu ska jag ta en öl tillsammans med "gubben", det ska smaka gott sen ska jag nog ta mej en "mormors toffla" (heter nåt annat men det kan jag inte stava till, typ nåt finskt namn och väldigt gott!)

Kram


1 kommentar: