lördag, juli 02, 2011

En varm "klistrig" sommardag är snart slut....

..i skrivande stund står termometern på 20.8 grader...det blåsen en lite bris....eller vad man nu ska kalla den. Nästan som om det skulle blåsa upp till oväder..har förstått att det mullrat runt omkring oss...jag hörde ett "långtbort" muller tidigare på eftermiddagen men sen blev det inte mer.
 Jag har suttit ute en stund idag oxå...efter att jag gjort stan först förstås...jodå det blev en turkos topp/ linne till mej och en svart munkjacka till Jonas.... den ska få ett broderi på ryggen (Rivjärnets broderi). Så jag stickade lite på min resestickning....sockorna.
Dom är nu klara och jag är nöjd... jag har provat att sy ihop tån med maskstygn...nja, inte min grej...tycker att vanliga ihoptagna tån blir snyggare. Jag gör nog som jag brukar nästa gång. Nu blir det duschen...så sover man så skönt sen!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Här var klibbigt som sjutton också igår och det mullrade lite runtomkring. Hörde på nyheterna att Köpenhamn haft det värsta åskvädret i mannaminne i natt så det var kanske inte så konstigt att man kände sig lite matt?

    SvaraRadera
  2. De där sockorna blir sköna att ha sedan, när det är liiiiiiiiitet kallare ;-)

    SvaraRadera