lördag, augusti 06, 2011

Först loppis sedan karneval.

Och naturligtvis kom det en skur från ovan...inga stora droppar men många, små och fuktiga.... 
 ..trots allt verkar det som om man inte brydde sej nämnvärt om vädret, visst, det kunde börjat bättre men folk verkar gilla att gå o kolla på "pryttlar".....
 Presenningar så långt ögat nådde men det lyftes på dom både nu och då.
 Vädret blev sakta men säkert bättre...och till slut tittade solen fram och värmen kom.
 Här är mitt bord...jodå , det kom folk och tittade och tyckte att det var fina saker jag gjort men tyvärr sålde jag inte speciellt mycket...det gör inget, jag har visat att jag finns och talat om att man kan gå in på min blogg sytanten ( den här sidan alltså) och beställa nåt om man vill, jag har adressen till min mejl i sidebaren. Alla är hjärtligt välkomna att beställa om man hittar nåt.
 Sen blev det karneval...det är sånt i stan den här helgen.... mycket folk som "irrar" både hit och dit....
 fina kläder och dansare....både tjejer och......
 ..trummande killar....
 .och dansande killar och tjejer..
 Och mina favoriter ...säckpipeblåsare!!! Det är så otroligt vackert att lyssna på dom ....
Vackra "blåsor" och fina kläder...nu ska vi ta oss hem...och det är gjort...
Sitter i fåtöljen...vilar ömma ben och värkande rygg, det får man när man står en hel dag och vandrar runt stan  på kvällen....( ibland är man lite wild and crazy)..

Kram

6 kommentarer:

  1. Har varit i Nyköping i dag.
    Såg ingen karneval. Fast det kanske inte var i Nyköping. Kram

    SvaraRadera
  2. Hos oss hade jag önskat lite regn...hellre än den stekande solen...för hundarnas skull.
    Kul dag du haft! Du säljer inte på marknader nåt?? Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren du skrev, det känns bra att få lite medhåll! Visst är det så att det inte gör så mycket om man inte säljer en massa, för man har ju spridit att man finns. Man får se det så, och att det är en trevlig utflykt :-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Konkurrensen har blivit för stor tror jag. Och det är nog som du säger att folk vill bara gå och titta. Men man har visat sig. Kul med karneval. Nästa helg har vi stadsfest. Det brukar vara livat. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Medevi Brunn har en julmarknad. Där brukar vara en hel del handarbetare med. Jag brukar själv köpa hemstickade sockor mm där. Jag har kontakter där så är du intresserad så kan jag gärna förmedla! Jag skulle gärna beställa en fleece-jacka med en berner och mitt kennelnamn på ryggen oxå! Skulle det vara möjligt?? ilarstorp@telia.com är min mail :-) Kram

    SvaraRadera
  6. Men oj vilken fest det verkar ha varit......har själv bara varit på två marknader och tyckte nog att folk gick mest och tittade, men jag har försått att det är väldigt olika...

    SvaraRadera