söndag, augusti 07, 2011

Söndag..regn...ja, vad ska jag säga????

Söndagar ..namnet "låter" ganska tråkigt, är det dessutom en mulen söndag ...låter det väldigt tråkigt, Kommer det regn oxå som grädden på moset, då blir det "öken"...Nåväl det har inte varit riktigt så jobbigt idag men ändå...
Vi gick faktiskt på bio...bilar 2. Jonas , jag och Mats kollade på den, käkade popcorn och godis. Den  var riktigt rolig...Massor med barn var det och en del föräldrar. Det var längesedan jag  var på matiné, jag tycker det är jobbigt att sitta så länge i biostolarna för ja får så jä..t ont i ryggen, så om jag ska på bio väljer jag nogsamt nåt som är värt att kolla på. men bilar 2 var värd att kolla in, och ryggen...jodå den "finns" där. Ska snart lägga mej på spikmattan och sträcka ut lite.
Jag hann sitta en stund i min fåtölj oxå....stickade lite på min topp/ linne...snart är jag vid ärmhålsavmaskningen...vilken tur att det inte är några ärmar på den...det hade jag inte orkat. Jag är väldigt sugen på mitt turkosa garn som jag köpte av Tant  kofta...har inte nystat det än men jag SKA!!!!  Ska "mäta" lite så det blir "rätt"   i halsen och vidare på koftan som jag troligen ska göra...vet inte riktigt hur den ska bli men halsen och axlarna kan jag göra utan problem iaf....sen får jag se hur fortsättningen ska bli. Imorgon börjar jag jobba efter 4 veckor SKÖN semester.

Spikmattan och ryggläge..!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Spikmattor är så skönt att sova en stund på!
    Dags att plocka fram nu igen!
    Annars har skorna som jag skrev om i dagens inlägg. De får mig att sträcka på mig och minska mitt ryggonda.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har också och såg Bilar2 igår och den var riktigt rolig så nu väntar vi på att den ska komma ut på dvd så vi kan titta på den hemma också.
    Ha en skönt första arbetsdag önskar Paradiset Kaos som har 1 vecka kvar av sin semester

    SvaraRadera