onsdag, augusti 10, 2011

Idag har jag och äldsta sonen varit hantverkare....

..mammas markis har gått sönder och "trillat" ut över hennes "paviljon" som hon har i trädgården. Då fick jag och Albin "mickla" och skruva och lyfta och vrida...så tjong så kunde vi plocka ner markisen från husväggen och fixa paviljongen så den står skapligt tills sommaren är slut. Så jag hann inte sätta mej vid symaskinen ikväll...men jag hann lite annat istället....
 Jag stickade färdigt min topp/linne, axelbanden har fått sin fulla längd och den ligger under fuktiga handdukar. Nu ska det "bara" virkas  sys ihop och virkas en kant nertill....
 ..sen nystade jag garnet som jag köpt av Tant Kofta.... en underbar turkos/grön färg. Lite svårt att se på bilden...
Och helt underbart att sticka med, det följer så lätt och är så mjukt....jag kommer absolut att beställa mer garn från henne!

Kram

3 kommentarer:

  1. Jag vill också köpa garn av henne, som du säger så är det underbara färger. Det ska bli spännande att se vad det ska bli av det turkosa garnet.

    SvaraRadera
  2. Tutkos är en riktig favoritfärg. Bra att ha duktiga söner till hjälp när man själv går bet !!Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Duktigt av er att få ordning på det!
    Och ännu en topp klar, den ser fin ut!

    SvaraRadera