onsdag, augusti 03, 2011

Nu är det dax för......

..avslöjandet av tidigare inlägg med det konstiga sydda sakerna....
 Sådär ja..på plats....
 Det ska knäppas om skärpet i byxorna som man har tex när man är ute och fiskar. När man blir kladdig om händerna kan man torka sej på handduken och när man fiskat klart så knäpper man bara av den och lägger den ...på ett "bra ställe" tills man kan tvätta den!!!!
 Här är Albins egna fiske handduk som han fick bestämma själv hur den skulle se ut.
 Sen blev det en Kitty handduk till.....
 och en golfhandduk. Jag har suttit ute och sytt idag...jätteskönt...trådarna bara försvinner med vinden...kanske fåglarna tog dom till "bobygge"...? Närå.. jag tog faktiskt in dom själv när jag samlat ihop dom över halva altanen.
Och nu ikväll har jag suttit lite med framstycket till min topp. Har plockat upp i ärmhålet och gjort det färdigt, ska plocka upp i halsringningen och fixa den...blir nog imorgon. Då får jag oxå lägga upp för bakstycket.

Kram

3 kommentarer:

  1. Ha ha och jag som gissade hatt!! vilken lång näsa det blev till mig!!

    Men sådan har jag i köket - fäst vid ugnsluckans handtag - himla bra och till hands att torka händerna på....så nu fick du ett alternativ till. Oftast är det ju herrar som fiskar så du kan göra ett litet "kit" - en till frun och en till herrn ;-)

    SvaraRadera
  2. Smart handduk, jag som trodde det var till att ha på handtaget till stekjärnet:O)))

    SvaraRadera
  3. Aha! Såna handdukar har jag flera stycken (fått)! Perfekta att hänga fast på ugnsluckan tycker jag :-) kram

    SvaraRadera