onsdag, oktober 26, 2011

Lite halv om halvt....

Idag är det onsdag...halva veckan har gått....
jag har hunnit med en halv beställning...(har två kvar att sy)

även ett par halvfädiga vantar...(tummarna fattas).....

en halvfärdig mun.....
 ..och en halvfärdig säng... Så konstigt det kan bli ibland.... Med Jonas gick det ju inte så bra...han har idag varit hos tandläkaren och fått en metallskena på tänderna och nu ska han äta mjuk och flytande mat i ca 10 dagar ...då ska vi på återbesök och kolla hur det ser ut. Lite emaljskador blev det på ett par tänder till...det kan inte åtgärdas förrän den lösa tanden är helt "frisk". Så nu håller vi tummarna att den ska fastna och att "bettet" ska bli som vanligt igen!!
 Plockat fram ur garderoben har jag gjort...en tunika som jag kanske ska ha till helgens fest....
 ..närbild på armbandets färg mot tunikans.....
En annan tunika som jag oxå hittade i garderoben.....

Även där funkar färgerna med varann. Nu ska jag bara bestämma mej vilken det blir....

Kram

4 kommentarer:

  1. Hrm, de där tunikorna såg fina ut!!
    Gillar verkligen den översta!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen.. vilken fin blommig tunika..o armbandet passa perfekt!! Ja tänk så det vill bli vissa dar..allt lämnar på hälft..så även för mej.. nu sitter jag o bloggar..stickar på den andra vanten o har skärgårdsfrallor på jäsning...sen blir det att plocka ihop till loppis ikväll...o så är de fredag! Pust.. veckan går i raserfart.

    SvaraRadera
  3. Nu har även jag ett ex av vantboken i mina händer. Allt tack vare dig. Jag smäller nästan av när jag ser alla fina vantar. Har än så länge bara lånat den på bibblan men det känns som om den är värd sina pengar. Hoppas att tomten vet att jag är snäll!

    SvaraRadera
  4. Men hur hinner du sticka vantarna så fort?! Jag har hållt på med ett par vantar i över en vecka nu och har väl kommit halvvägs på den första...

    SvaraRadera