söndag, oktober 09, 2011

Nu har jag 2 par vantar att fästa trådar i...

..det är inte så kul men det måste göras.Jag tar det en annan dag...  : )
 Jag stickade färdigt mina Fair Isle idag och .....
..istället för ett par nya vantar så hittade jag ett par sockor att göra...det går av bara farten, inte så komplicerat mönster och jag behöver sockor. Ska göra ett par gröna med lite vinröda prickar i, kanske det blir lite ala jul....meeen, det gör inget. Jag stickar båda sockorna samtidigt på rundsticka då blir dom lika stora. Jag ska oxå prova att göra en annan häl än den jag brukar göra...får väl se hur det går, i värsta fall får jag göra som jag brukar.

Kram

3 kommentarer:

  1. Alltid kul att prova nåt nytt! Hälarna menar jag. Jag antar att det blir många trådar att fästa men dina vantar är verkligen jättefina.

    SvaraRadera
  2. Oj, det är fart på dina stickor!
    Jag hittade det andra garnet som du köpt.
    Stämmer det att det var på RUSTA som du hittade ditt? Jag blev så förvånad. Har bara sett akrylgarner där innan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också väntat med att fästa trådarna. Det är jobbigt !! Men fina blev även dessa vantar och jag gissar att de snart syns utan trådändar. Kram Eva

    SvaraRadera