fredag, november 18, 2011

2 tomtar....


..blivande spishanddukar...
 har jag gjort ikväll....en svart på naturvit och
 en grön på grön..har även förberett överdelen som ska hänga runt spishandtaget....jag klippte till 14 stycken men vlieselinet räckte bara till 8...får fixa mer vlieselin på måndag....
Hann även sticka ett par varv på mina vantar "Isblomma"....

Har stekt några ägg, ställt termosen i hettvatten med bakpulver i...den behöver vara skapligt ren imorgon, ståltermosen alltså inte den termosen jag brukar använda...vi ska på lite utflykt imorgon, gubben jag och två av sönerna....vi ska till Medevi och kolla in en massa "snyggingar"....ja, jag menar hundar.....Bernersennen förstås....Jag kommer att visa bilder tror jag..om jag inte glömmer bort att fotografera förstås...det brukar bli lite tilt i hjärnan när jag ser bernisar....
Jag berättar mer när vi varit där....

Kram

3 kommentarer:

  1. oj oj oj det är så himla roligt att titta in här hos dig och se alla skapelser från vantboken. De blir så vackra! jag tycker du ska ha provision snart - du gör så bra reklam för Solveigs vantar!
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Massa bilder önskas från utflykten. Det är väl en snäll och gosig hund, bernersenn. Ja rena termosar är viktigt, det med bakpulver har jag hört men inte provat. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Nu har du väl julklappar till hela släkten. Eller ska du också sälja på en julmarknad ? Vantarna du stickar är sååå fina. Kram Eva

    SvaraRadera