lördag, november 05, 2011

Syfestivalen!!!!

Naturligtvis hade jag kameran med mej men det blev inte så många bilder...det fanns ju såååå mycket att kolla in så jag glömde faktisk att fotografera...


 Men jag "slängde" väl upp kameran på alla människor som var där....
 Hittade en spegel så att jag oxå fick vara med i "samlingen"..  : )  Jag träffade "Par i stickor" på mässan oxå , det är så roligt när man ser vem som "ligger bakom" bloggarna man läser...en väldigt rara och trevlig tjej!! Hoppas vi ses  på februarifestivalen.
 Handlade gjorde jag oxå..lite garn till .... ett par vantar..el sockor el benvärmare...vet inte riktigt men jag gillade garnet iallafall.....
 lite garn till vantarna i "boken" med stort B
 Garn till sockor...Katta skulle sticka sockor och hittade dessa färger.. då blev jag sugen och köpte likadant.
 En bok om tvåändsstickning...NU ska jag väl lära mej det....
 Stick tidning...har fixat en prenumeration på 4 nummer och ett  broderi till symaskinen....
 Embroiderynålar, märkpennor och Knit Pro korta fyrkantiga strumpstickor.... Ja nu gjorde jag nog slut på "hela sparbössan"....men i februari är nästa mässa så jag får väl börja spara på nytt till dess .....
 Lite sömnad som avkoppling när vi kommit hem...den här ska till Evas pysselsida.....
 ..en tomte till blev det..i lila,. Visst är den läcker!!
Och till "så ska det låta" blev det tummarna på mina vantar...nu får jag snart kolla efter ett par nya vantar att sticka ...kanske med det nya garnet.

Kram

8 kommentarer:

  1. vilka fina fynd du gjorde :)) och det var väldans trevligt att få träffa dig med...nästa år fixar vi en egen workshop i fikarutan :DD ps...glömde oxå att använda kameran :p

    SvaraRadera
  2. Kul att få se och vara med lite grand iaf.
    Visst är det roligt att få ett "ansikte" på bloggarvännerna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad mycket spännande du fick med dig hem.
    Jag får nog börja spara till garnkontot och planera in februarihelgen redan nu! Det verkar ju finnas så mycket måste-ha grejer....

    SvaraRadera
  4. WOW vilken festival !! Där skulle jag gärna gått och kikat runt. Handduken blir perfekt !! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej, trevligt att träffas igår, hoppas vi ses i februari igen =) Hälsn Alexandra (Som gick med "Par i Stickor")

    SvaraRadera
  6. Avstod från Syfestivalen nu - kanske ses vi nästa år. Jag firade tillsammans med barn o barnbarn i helgen - jämna år - vi tillbringade helgen på Långholmens "fängelse" ;-)
    god mat och trevlig personal där! mycket barnvänligt också - barn tillåtna överallt både i restaurang och bar - inga sura miner för barnstoj bland personalen - tvärtom.

    SvaraRadera
  7. Vilken syfestival det var skillnad mot vår här. Önskar att jag bodde närmare Stockholm. Kanske nästa år får planera.
    Kram hoffmansdesign

    SvaraRadera