onsdag, januari 04, 2012

Mitt i veckan.....

Beställde en ny tändsticksask hos min Syz MIXEN
 Jag har haft en jättefin som min mamma gjorde för flera år sedan...nu går det inte att tända några tändstickor längre på den så ...dax för en ny. Syz är så himla duktig på att scrappa och göra fina smycken så jag anlitade henne.Resultatet blev en kanon läcker ask med "grejer" som är lite "jag", taggiga hjul, muttrar och metall osv.... Tack för hjälpen Syz, jag har "provat " den redan, funkar utmärkt!!
 Jonas har varit på fritids idag och då har dom hållit på med lite "kompisarmband". Dom sitter tillsammans och tvinnar garn i olika färger och kvalitéer till fina långa snoddar som sedan lindas runt armen i flera varv och knyts ihop. Riktigt duktiga  är dom och snyggt blir det!! ( min son, garn = stolt mamma, kanske har jag en blivande designer eller nåt åt det hållet??)
Delsbovantarna fortskrider...har precis börjat på nr 2, tror att den går lite fortare än nr 1. Hade lite pyssel innan jag fick ihop det...man är lite bortskämd med att diasgrammet är gjort i hela vanten...nu var det bara halva...iallafall i början av mönstret...men med en blyertspenna fixar sej allt.
Jag har räknat vantarna som jag sticka från boken... par nr 17 är Delsbovanten. Sen har jag gjort ett par vantar från Veckorevyn plus ett par spindel vantar och två par prinsessvantar... 21 par allt som allt sedan i höstas när boken kom i min postlåda....Ja det förstås ..jag stickade några par sockor oxå...6 par precis innan jul.
Det är iallafall roligt!!!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Ojojoj, Bettan!
    Du är otrolig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. uj uj är orden! ja det blir liksom inte kvar några ord för dina fina stickprojekt ;-))

    SvaraRadera