lördag, maj 12, 2012

Idag blev det ...

..stan och avslutningskläder.  Jonas har varit och kollat ut vad som kan vara snyggt till avslutningen.
 Turkosa kortbyxor och lila piké, ha är fantastisk min son det gick väldigt fort att välja. Första affären som vi gick in i ...där sa han, där hänger det som jag vill ha . Sagt och gjort, inga tveksamheter...vi fortsatte till de andra 2 affärerna som vi brukar handla i för att se om han valt rätt. Jodå nu är det klart!!
 Sen blev det en affär till som ligget lite utanför centrum, Jonas behövde en jacka/tröja...?! Ja en sån där baseball jacka tror jag det kallas för. Vi hittade 2 stycken  så nu klarar han sej HELA säsongen.
 Och när vi kom hem så kollade vi lite broderier...Jonas vill gärna ha en jacka som ingen annan har...så man inte "tar fel" om det är nån kompis som köper en likadan jacka. Och visst ställer jag upp att broderar nåt snyggt motiv.... hjärtat ska vara på den vänstra jackan och lejonet ska var på den högra helsvarta jackan. Lite omgjort i färgerna blir det nog...så att den syns ordentligt.
Och eftersom vädret INTE har tillåtit att gräva så blev det inget sånt idag, däremot hade vi kompisar här på grillat, trots regnet. Men imorgon har det lovats bättre väder, då blir det gräva och plattläggning!!
Så då fortsätter jag med stickningen en stund....

Kram

2 kommentarer:

  1. Gillar din Jonas sätt att välja kläder!
    Snyggt var det också!!!
    Lila och turkos fick jag smak för 1987 när jag var på en U2 konsert. De hade fanor i de färgerna hängande runt om på konsertområdet!
    Måste ju bara älska den färgkombinationen sedan dess!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad tuffa jackorna kommer bli!!!
    Och ja, tröjorna passar perfekt och dom är så fina i dom. Rickards är liiite större. Men dom blir välanvända i sommar....blir ju lite svåra att ärva ;-o
    Men beställer nya sen :-)

    Kram

    SvaraRadera