tisdag, juli 17, 2012

Äntligen en härlig,solig kväll...

..att ta vara på.....
 Vi fixade några hamburgare som vi la på grillen....

öppnade en öl till grillmästaren (läs Bettan), fixade lite sallad och öppnade en påse hamburgerbröd  (det bakar jag inte för det blir inte gott, hamburgarna gör jag själv!)
                                        
 En del äter såhär...lite sallad i hamburgerbrödet och hamburgaren i....
 ..en del äter utan bröd och massor av god sallad bestående av fetaost, oliver sallad, tomater, rädisor,paprika,lök och toppar med en kanongod "gucka" av creme fraiche kryddad med pressad vitlök, salt och peppar...väldans gott...nästan så jag blir hungrig igen.... en god öl till maten sitter fint! Hoppas på fler soliga, härliga kvällar...
 ..sen blev det lite kortspel för hela familjen, idag var alla 5 medlemmarna Holgersson med!! Vi hade jättetrevlig..( det gäller att passa på när man kan, och dom stora grabbarna vill umgås med mor och far)
 Philip och Mats i en diskussion ang kortspelet, regler och vem som hade vilket kort...jag spelar enbart för att det är roligt, behöver inte alls vinna även om det är kul nångång...
 När det var dax att gå in så blev det några varv på vantarna, Hembygdsvantarna....
Målet är att få ihop alla 9 färgerna som jag hade tillgång till...jag har fått ihop det och jag älskar färgsättningen. Alla färgerna är i min smak....Nackdelen med många färger är att det blir mååånga trådar att fästa...men det när det är gjort blir man glad!!

Kram 

3 kommentarer:

  1. Superfina vantar!
    Låt den blivande ägaren fästa alla trådar!
    Hon ska nog klara av det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej Maja det kan jag inte, det skulle inte kännas rätt ; ).

    SvaraRadera
  3. Jag är likadan!
    Vill ha ordning och reda, men det hade varit ok!
    Kram

    SvaraRadera