måndag, juli 09, 2012

Kalasväder trots att motsatsen utlovades....

...då tog vi bilen till Norrköping. Eftersom det igår inte skulle bli nåt vidare väder bestämdes det att vi skulle åka dit.
 Den här pippivanten blev upplagt på väg dit...och avslutad hemma igen.
 Vi hittade färger som Philip vill ha i sina pippivantar, svart botten med grön och rosa rand. Det ska jag väl få till innan hösten!!
 I Norrköping blev det ett besök hos Helena på Husqvarnabutiken, jag hade bokat lite jeans knappar och sen passade jag p att handla nålar och en sprätt med "sudd" på för att ta bort trådar på tyget med, speciellt bra när man sprättar mycket!! Det blev en hel del annat oxå, vi kollade in en leksaksaffär, elektronik affär, ett matställe och en ölbutik.... Det blev mycket gjort idag. Det var sen väldans skönt att komma hem igen....
 ..då, kan ni tänka...tog min husliga sida över ( det var länge sedan det hände) jag har bakat lite bullar...efter ett för mej nytt recept som jag hittade i en veckotidning...Mmm!!! vilka goda bullar!!!!
 Jag har tagit 2...el var det 3...?! Resten av familjen smakade oxå och berömmet lät inte vänta på sej.  Tack familjen, jag kan nog baka fler så det räcker hela sommaren. Jag minns när jag var liten( har faktisk varit liten ) hur jag blev bjuden på saft och bullar hos min granne, dom var fler barn så jag hade många kompisar och ändå fick jag komma in och fika när dom gjorde det. Det smakade alltid så gott. Hon gjorde såna här bullar , utan papper direkt på plåten.... För mej var det första gången...grannen bor kvar, kanske ska jag gå in och bjuda på en bulle....
Vi kollade oxå i "potatislådan" där Jonas planterat potatis....en liten, lite skörd...kanske kommer det fler...

Kram

3 kommentarer:

  1. Ett "skepp" kommer lastat...
    Kul att Jonas odlar själv!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en lyckad tripp eftersom den inspirerade till bullbak. Ser jättegoda ut de där bullarna.
    Kramis
    Inge

    SvaraRadera
  3. Långt ifrån kalasväder här, men kanske behövs dina vantar. Det blåser attans. Bullbak, måste nog också ta till det snart.
    Kram Eva

    SvaraRadera