torsdag, juli 19, 2012

Härliga dagar....

"Skeppet har lagt ut och är på väg mot hemma-hamnen"!

 Idag har vi "jobbat" lite här hemma, Mats jag och Jonas....detta är innergården före....
 ogräs har vi gott om mellan plattorna...tråkgöra...
 Förrådsväggen är mer grön ärn vit just nu, kanske beror det på att det är norrsidan....
 Taket till carporten ser lika grön ut den.
 Men som ett trollslag (det känns i armarna att det INTE var trolleri) försvann ogräset...Jag har legat med morakninven och skurit runt plattoren och Jonas sopade bort ogräset så vi kunde se var jag inte hade skurit klart...sen högtrycks tvättade Mats och Jonas hela platsen. Snyggt blev det!!
 Förrådsväggen är vit igen....nästan så man blir bländad när man går förbi...vi bor ju först i länga så alla våra grannar vet var "ribban"ligger ; ). Snyggt ska det vara!
 Taket till carporten är oxå vitt och fint!!
 Sen blev det lite mat och andra små göromål.... Undrar ni vad det är för en trasselhög??!! Då kan jag bara säga att det är fästade trådar!!!
 3 par vackra vantar är nu helt klara och det känns väldigt bra . Ovansidan  av vantarna från vänster Korpula,Ramundavanten och hembygdsvanten(min färgtolkning)
 handflatan av vantarna.
 Så när allt var klart och jag nöjd blev det en god drink, pisang ambon , is och apelsin juice, mycket gott och svalkande....
 Sen gjorde jag som jag brukar när jag vill ha nåt gott...en öl!!!!
Lite sockstickning blev det oxå...pippisockor i storl 38-40 kanske...får se när dom är klara.

Kram

1 kommentar:

  1. Hej Bettan!
    Smart att ta en morakniv och skära bort ogräset med!
    Jag låg på alla fyra med en sax och skar/klippte vår uteplats för några veckor sedan.
    Vantarna ser helt underbara ut!!!
    Bra jobbat!
    Kram

    SvaraRadera